Montarea corecta

În primul rând este important să se pregătiti atent locul pentru instalarea saunei. Suprafața trebuie să fie nivelata. Sauna poate fi instalata pe platforma de lemn sau beton, astfel încât acesta sa fie în stare să reziste la greutate de cel putin de 1 tonă.

In cazul în care sauna este instalata aproape de o altă clădire, de exemplu la marginea terasei, asigurați-vă că coșul de fum va fi instalat destul de departe de acoperișul construcției.

De îndată ce toate pregătirile sunt făcute, instalați sauna, încălziti-o la temperatura dorită și bucurati-vă de prima sesiune de sauna!

Sfat medical

Sesiunile de sauna influențează în mod pozitiv sistemul nervos central, restabileste perfect rezistență fizică, amelioreaza anxietatea și stresul emoțional. In plus, un ritual placut de saună poate ajuta la detoxifiere si scaderea in greutate fără nici un efort deosebit.

Pentru a ajunge efectul maxim de vindecare, temperatura saunei trebuie să fie reglata între 80 - 100°C.

Copiilor cu vârsta sub 3 ani nu sunt recomandate sesiunile de sauna. Chiar și pentru copii cu varste de peste 3 ani temperatura trebuie sa fie semnificativ mai mică pentru a nu le provoca probleme de sănătate.

Este important de retinut că sesiunile de sauna sunt interzise tuturor persoanelor care au consumat alcool.

Reguli de utilizare a saunei

Înainte de a intra in sauna incalzita este recomandat a se face un duș si a se usca în mod corespunzător pielea cu un prosop. Aceasta procedura este necesara pentru a crea condiții optime de a nu fi transpirat și a ajuta termoreglarea corpului. Este de evitat spalatul cu sapun inainte utilizarii saunei, deoarece pielea degresată cu săpun poate avea reactii severa la temperaturi ridicate.

In timpul sesiunilor de sauna este recomandat să se bea multă apă. Înainte de a intrain sauna acoperiti-va capul cu un prosop sau o pălărie specială, pentru a vă proteja de supraîncălzire. Evitați să intrați in sauna cu parul ud!

Perioada de timp optima pentru ședere într-o sauna încălzită este de 5-12 minute. Intre 3-12 minute trebuie să alocam pentru revenirea la temperatura normala a corpului și 15-20 de minute pentru relaxare. Durata sesiunilor de sauna este individuală și depinde de vârsta și starea de sănătate al unei persoane.

La inceput este recomandat a se face 2-3 sesiuni de sauna pentru a analiza reactiile corpului. Fiecare sesiune de sauna trebuie sa se termine cu 30-40 minute de relaxare. Este o idee bună de a termina ritualul de sauna cu o ceașcă de ceai din plante.

In timpul sesiunilor de sauna este interzis consumul de băuturi alcoolice.

Nu intrați in sauna mai mult de 3-5 ori/sesiune.

Nu intrați in sauna cu pielea umedă, dacă sunteți obosit sau daca va este foame. Evitați să luați duș alternativ cu sesiunile de sauna sau sa intrati in sauna cu membrele reci.